CONTACT EN SERVICE

SERVICEFORMULIER

Wij hopen dat u zich thuis voelt in uw woning. NEXT NRG voert al haar projecten met de grootste zorg uit. Soms kan er toch onverhoopt een probleem voordoen. Dan kunt u terecht bij de afdeling Service.

Via onderstaand formulier kunt u een melding versturen. Vervolgens zetten wij alles in gang om u op correcte wijze van dienst te kunnen zijn.

FAQ
INFORMATIE OVER …

De nieuwe woning is voorzien van energiezuinige installaties voor verwarmen, koelen, warm water, ventilatie en het opwekken van elektriciteit. De meest gestelde vragen over de installaties met onze antwoorden vind je hier. Exacte voorwaarden, garanties en bedragen zijn afhankelijk van het project en het bouwnummer.

Installaties kopen, garantie en onderhoud

Wat raden jullie aan, het systeem kopen of huren?

Dat is een erg persoonlijke afweging. Het hangt onder meer af van de rente waar jullie mee rekenen: hebben jullie het geld op een spaarrekening staan of moeten jullie het geld lenen, wat is de rente die jullie ontvangen of betalen, wat is de hypotheekrenteaftrek, betalen jullie vermogensbelasting etc. We raden jullie aan om het te bespreken met de hypotheekverstrekker of financieel adviseur en het besluit daarvan af laten hangen.

Wat kopen we precies als we het Systeem kopen?

In het algemeen bestaat het Systeem uit de warmtepomp, de bron, de boiler, de zonnepanelen en de omvormer. Bij appartementen wordt een deel van de installaties gezamenlijk gebruikt; gezamenlijke installaties zoals de bron kunnen alleen door de Vereniging van Eigenaren gekocht worden.

Hoe zit het met de BTW en het PV systeem?

Als jullie het systeem tijdens de bouw kopen is een deel van de aanschafprijs bedoeld voor het PV systeem. In de koopsom zitten de bron, de warmtepomp en de PV panelen, maar ook een post voor het onderhoud. Op zich is het mogelijk om als kleine ondernemer de BTW voor het PV systeem terug te vragen. Dat levert wat administratieve lasten op bij de start maar mogelijk ook gedurende het gebruik: de opgewekte energie wordt namelijk weer met BTW belast in zo'n geval. Via www.belastingdienst.nl kan je precies te weten komen wat er moet gebeuren. Op de site van Milieu Centraal staat een duidelijk stappenplan over hoe de BTW teruggave exact werkt: https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/zonnepanelen/zonnepanelen-kopen/btw-op-zonnepanelen-terugvragen/ Het is niet mogelijk om de BTW terug te vragen als je het system eerst gehuurd hebt.

Wat houdt het onderhoudscontract in?

Als jullie kopen krijgen jullie gedurende 2 jaar, 5 jaar, 10 jaar of 12,5 jaar na oplevering van de woning dezelfde service én – indien van toepassing - dezelfde energie 0 garantie als bij huur. De exacte periode staat in de overeenkomst. Na deze periode kunnen jullie er voor kiezen om een onderhoudsovereenkomst af te sluiten. Dat mag via één van onze servicepartners maar dat is niet verplicht - het is dan immers jullie systeem. In het onderhoudscontract zit het volledige onderhoud aan het systeem, dus arbeidsloon, onderdelen, voorrijden enzovoorts.

Wat kost het onderhoudscontract?

Voor een all-in onderhoudsovereenkomst is het tarief afhankelijk van het type warmtepomp en het PV systeem. Het onderhoud is overigens inbegrepen bij de huur, dus zo lang jullie huren hoef je hier geen rekening mee te houden.

Welke garantie krijgen wij als we het systeem kopen?

Bij het kopen van het systeem is het onderhoud (en eventueel de energie 0 garantie) gedurende zekere tijd inbegrepen. Deze onderhoudsperiode en de exacte voorwaarden staan in de overeenkomst vermeld. Na deze periode is de garantieperiode verstreken en kunnen jullie een onderhoudsovereenkomst afsluiten. Zonder zo'n onderhoudsovereenkomst zullen reparaties vanaf dat moment bij jullie in rekening gebracht worden.

Is het ook mogelijk om het systeem tussentijds te kopen?

Je mag op elk moment besluiten om te kopen. De afschrijving per jaar is 5% van de aanvangswaarde en we schrijven af naar EUR 2.500. Met andere woorden, als je na 4 jaar + 1 dag koopt, betaal je 80% van de koopsom.