Service en informatie - April 2020

Beste bewoner van State,

 

Sinds de opening van de speciale Next NRG website en helpdesk, hebben velen van u al contact met ons opgenomen. Een aantal vragen die uw medebewoners van State stelden, willen we graag met u delen. Zo kunt u ook daar uw voordeel mee doen!

Wij hopen dat u deze informatie kunt waarderen en wensen u, vooral in deze tijd, een goed en gezond voorjaar toe!

 

Met vriendelijke groet,

Tesse Schram en John Werner

De temperatuur in mijn woning reageert niet snel op de thermostaat, hoe kan dat?

 

Het principe van een warmtepomp is dat hij de woning via een lage temperatuur verwarmd. Opwarming gebeurt dus heel geleidelijk en comfortabel. Binnen uw contract kunnen we een binnentemperatuur garanderen tussen de 19 en 21 graden Celsius. Als u de thermostaat één graad aanpast, duurt het gemiddeld 24 uur voordat die ene graad erbij of eraf is. Daarom raden wij aan om één keer de temperatuur in te stellen en deze daarna niet meer te verhogen of te verlagen.

Moet ik de thermostaat ’s nachts of als ik op vakantie ga niet lager zetten?


De warmtepomp in uw woning werkt het zuinigst wanneer de temperatuurinstelling constant blijft. Daarom is het niet nodig en zelfs niet gewenst dat u ’s nachts de temperatuur lager zet. Zelfs als u op vakantie gaat, is het het meest energiezuinig om de temperatuur niet omlaag te zetten. Tot 6 maanden afwezigheid raden wij aan de temperatuur niet te verlagen. Gaat u langer dan 6 maanden weg, dan raden we aan de thermostaat op 19 graden te zetten.

Waar kan ik terecht met vragen?


Voor vragen over de temperatuur in de woning, het warme water of de opwekking van elektriciteit via de PV-panelen, kunt u bij ons (Next NRG) terecht.

Voor vragen over de ventilatie in de woning kunt u contact opnemen met de installateur. Op de sticker op de ventilator ziet u wie dit is. Stelt u ons vragen over ventilatie of vragen over het onderhoud van de ventilatie, dan geven wij deze door aan de betreffende installateur. Het is dan aan deze installateur om snel en goed te reageren, daar kunnen wij geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Goed idee?


Het idee is om een aantal keer per jaar een dergelijke service- en informatiemail te sturen. Tussendoor kunt u ons natuurlijk altijd bereiken op telefoon 088-4275558 en via e-mail service@nextnrg.nl. We zouden het leuk vinden om te horen welke vragen wij in de volgende editie (mei/juni) mogen beantwoorden. Uw ideeën kunt u doorgeven aan Tesse via service@nextnrg.nl.

KUNNEN WIJ U HELPEN?

GA NAAR SERVICE & CONTACT